fbpx

Pad Kain

banner pad kain moden
tuala wanita kain

Kenapa Pad Kain Moden Bagus Untuk Wanita!

Alternatif Kepada Pad Pakai Buang
  • Mesra Alam.
  • Mudah Dicuci Dan Digunakan.
  • Bersih Dan Selamat.
  • Lebih Sensitif & Selesa.
  • Tanpa Kuapan Dan Bau.
  • Jimat Wang.
Tuala Wanita Kain Di Berita Harian
pad kain moden snowdrop buatan malaysia
250px-BuatanMalaysia.svg
pad kain jaminan setahun

Apa Itu Pad Kain Moden @ Tuala Wanita Kain @ Cloth Pads

Sebelum adanya pad pakai buang, ibu dan nenek kita zaman dahulu sering menggunakan kain batik yang dipotong-potong, kain napkin atau kain tuala yang dilipat-lipat semasa haid @ 'datang bulan'.

Pad kain @ tuala wanita kain @ cloth pad adalah kesinambungan dari penggunaan kain di zaman dahulu dan diperbaharui dengan kaedah moden menggunakan fabrik yang mudah dicuci, aneka saiz berbeza, antibakteria dan kalis bocor.

Pad kain lebih selesa, bersih, mudah dijaga dan mesra alam

MESRA ALAM

Pad kain tidak menyumbang kepada pengumpulan sampah kerana pad kain boleh dipakai bertahun-tahun selagi tidak rosak.
Jangka hayat pad kain adalah antara 5-10 tahun.

BERSIH & SELAMAT

Tanpa bahan kimia dan toksin merbahaya. Pad kain lebih selamat digunakan. Kotoran hilang sepenuhnya apabila dicuci bersih sama seperti pakaian dalam yang lain.

TANPA KUAPAN & BAU

Pad kain mempunyai kombinasi pengudaraan yang baik dan antibakteria.
Pad kain memberi keselesaan terbaik tanpa kuapan dan bau yang kurang menyenangkan.

MUDAH DICUCI & DIGUNAKAN

Pad kain tidak perlu diberus kerana kotoran mudah tanggal dengan tonyohan lembut sahaja.
Hanya gunakan air dan sabun cuci pakaian sahaja.
Jom tukar kepada pad kain. Hanya cuci-jemur-keringkan dan guna semula!

LEBIH SENSITIF & SELESA

Tanpa bahan kimia yang boleh diserap, pad kain memberi keselesaan pada kulit serta mengelakan masalah ruam dan kegatalan.
Pad kain lembut pada kulit tanpa rasa kesat.

JIMAT WANG

Penjimatan wang untuk jangka masa panjang dengan penggunaan pad kain. Beli sekali, ulang pakai bertahun-tahun. Kiralah penjimatan perbelanjaan anda sekarang!
lapisan pad kain

Kandungan Di Dalam Pad Kain.

Pemakaian pad kain sama seperti anda menggunakan pad pakai buang
Dilengkapi dengan butang di sayap @ wing kanan dan kiri pad kain moden sebagai pengganti pelekat.
  • Lapisan atasnya menggunakan fabrik minky yang sangat lembut, ditempah khas untuk memberi keselesaan dan kering pada kulit permukaan.
  • Lapisan dalamnya adalah kombinasi penyerap fabrik cotton dan mirofiber yang anti-bakteria. Menyerap 4 kali lembapan lebih baik dari pad biasa.
  • Lapisan bawahnya menggunakan fabrik kalis air nylon di bawah fabrik cotton bercorak untuk mengelak kebocoran.

Perbezaan Pad Pakai Buang Dan Pad Kain

pad pakai buang vs pad kain moden

Pad Pakai Buang

  • Mengandungi toksid dioksin dan bahan kimia berbahaya
  • Dari kertas buangan dan bahan kitar semula
  • Berisiko gatal, ruam, alahan dan melecet
  • Untuk sekali penggunaan sahaja
  • Berisiko senggugut dan keputihan berlebihan

Pad Kain

  • Bebas toksin dan bahan kimia
  • Diperbuat dari fabrik yang diimport khas
  • Tiada risiko gatal, ruam atau alahan
  • Boleh dicuci dan ulangkali pakai
  • Selesa dan lembut
  • Mudah dicuci
  • Kurang risiko senggugut atau keputihan

Perbezaan Bagi Setiap Saiz Pad Kain

ukuran saiz tuala wanita kain snowdrop

Dry Flux @ Pantyliner

- Untuk kegunaan harian.
- Sesuai dipakai untuk masalah keputihan atau kencing tak lawas.
- Boleh pakai untuk jangkamasa setengah hari atau tukar ikut keselesaan pengguna.
- RM18 sehelai

Dry Flux Long @ Pantyliner Panjang

- Untuk kegunaan harian.
- Sesuai dipakai untuk masalah keputihan atau kencing tak lawas.
- Boleh pakai untuk jangkamasa setengah hari atau tukar ikut keselesaan pengguna.
- RM20 sehelai

Medium Dew Pad @ Maxi

- Saiz yang paling banyak digunakan
- Boleh dipakai semasa haid banyak atau sederhana.
- Disyorkan pakai dalam jangkamasa 3-5 jam bergantung kepada tahap heavy haid anda.
- RM30 sehelai

Heavy Stream Pad @ Overnight

- Untuk aliran haid yang banyak.
- Sesuai dipakai di waktu malam atau berjalan jauh
- Disyorkan pakai dalam jangkamasa 3-5 jam, bergantung kepada tahap haid anda.
- RM34 sehelai

Maternity Pad @ Lepas Bersalin

- Saiz paling besar dan panjang
- Sesuai digunakan semasa darah nifas
- Disyorkan pakai dalam jangkamasa 5-7 jam.
- Jika baru lepas bersalin (1-3 hari selepas bersalin), berkemungkinan pad kain Maternity penuh lebih cepat.
- RM38 sehelai
ciri-ciri tuala wanita kain snowdrop

Keistimewaan Pad Kain

Mempunyai ciri-ciri khusus bagi memenuhi keperluan anda.
  • Lapisan atas fabrik minky yang lembut.
  • Permukaan kulit yang bersentuhan dengan kain rasa kering walaupun haid tengah banyak.
  • Pelbagai lapisan kain kapas dan mikrofiber yang anti-bakteria.
  • Mempunyai gelung reben memudahkan pad kain dijemur.
  • Lapisan pul untuk elak kebocoran pad kain.
  • Sayap direka agar seluar dalam tidak berkerut.
  • Rekabentuk kemas dan lebar di bahagian belakang memberi keselesaan dan elak kebocoran.
  • 2 butang boleh laras untuk kesesuaian saiz.
  • Tahan untuk 2-5jam penggunaan bergantung kepada aliran haid anda.

Testimoni Pengguna Pad Kain @ Cloth Pad @ Tuala Wanita Kain

Alhamdulillah, sejak pakai pad kain pada bulan 4 hingga sekarang ni, tiada masalah pape. Seronok gunakannya. Gatal2 mcm guna pad pakai buang dah takde. Selesa. Nanti nak repeat order tambah stok lagi.
Damiapelajar
Sejak guna pad kain, terus jatuh hati. Selesa dan takde masalah alahan lagi macam pakai pad biasa tu. Waktu kerja, kadang tak sempat nak cuci. Saya simpan dalam wetbag, sampai rumah baru cuci. Senang.
Siti MurniGuru
Pad kain memang selesa. Mudah dijaga dan tidak perlu risau bocor semasa bekerja. Senang cuci dan memang terbaik. Saya sangat puas hati.
SalasiahJururawat
Sejak tukar kepada pad kain, banyak dah jimat. Duit yang biasa digunakan untuk beli pad tiap bulan, dah boleh simpan masuk dalam tabung. Dah hampir 4 tahun gunakan pad kain moden ni. Masih elok sampai sekarang.
AmilaSurirumah
aishah testimoni pad kain senggugut kurang takde ruam tak gatal
aqilah testimoni pad kain senggugut hilang tak gatal
faizah testimoni pad kain liner lembut tak gatal
ira testimoni pad kain selesa takde gatal
testimoni fidah pad kain cantik selesa kering tak gatal tak melecet

Disclaimer: Testimoni di atas adalah dari pengguna pad kain @ cloth pads @ tuala wanita kain yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna
pad kain mudah cuci

CARA CUCI PAD KAIN

Cucian Tangan

  • Bilas pad kain selepas diguna
  • Letak sabun pencuci pakaian serbuk atau cecair di atas pad kain yang kena kotoran
  • Rendam seketika dalam air
  • Gonyoh pad kain dalam lembut dan perah hingga kesemua kesan kotoran hilang
  • Bilas bawah air mengalir dan perah berulang kali hingga air perahan berwarna putih bersih dan tiada sebarang kesan atau bau
  • Spin dalam washing machine atau terus jemur hingga kering

Cucian Mesin Basuh

  • Bilas pad kain selepas diguna
  • Rendam dalam besen atau baldi kecil yang berisi air sabun
  • Kumpul pad kain yang dah digunakan ke dalam air sabun. Tukar air rendaman setiap hari
  • Masukkan kesemua pad kain yang telah direndam ke dalam washing machine dan cuci. Gunakan nett pakaian agar pad kain tak mudah rosak.
  • Dah siap, jemur hingga kering
  • Pastikan stok pad kain anda mencukupi untuk kitaran seminggu haid.
cara pakai pad kain
  • Kenal pasti bahagian depan, belakang, bawah dan atas.
  • Fabrik minky plain sebelah atas, yg bercorak sebelah bawah
  • Bahagian depan ada gelung reben, bahagian belakang lebih lebar dari bahagian depan.
  • Sayap pad kanan kiri dilipat ke bahagian bawah seluar dalam dan dibutangkan.
  • Butangkan dan selamat menggunakan pad kain dengan selesa.

Pakej Promosi Pad Kain

pakej trial pad kain snowdrop
Pakej Trial mengandungi :
1 helai Dry Flux
1 helai Dry Flux Long
1 helai Light Mist
1 helai Medium Dew
1 helai Heavy Stream

Sesuai pada yang baru nak mencuba dan kenal semua saiz pad kain.

OFFER RM122 shj dpd kos sebenar RM136.
JIMAT RM14!
pakej complete pad kain snowdrop
Pakej Complete mengandungi :
2 helai Dry Flux
1 helai Dry Flux Long
2 helai Light Mist
2 helai Medium Dew
2 helai Heavy Stream

Menjadi pilihan ramai wanita.

OFFER RM220 shj dpd kos sebenar RM244.
JIMAT RM24!
pakej light flow pad kain snowdrop
Pakej Light mengandungi :
1 helai Dry Flux
2 helai Dry Flux Long
2 helai Light Mist

Untuk aliran haid sedikit atau hujung2 haid

OFFER RM106 shj dpd kos sebenar RM118.
JIMAT RM12!
pakej pantang pad kain snowdrop
Pakej Pantang mengandungi :
2 helai Heavy Stream
3 helai Maternity

Sesuai untuk kegunaan selepas bersalin

OFFER RM171 shj dpd kos sebenar RM190.
JIMAT RM19!
pakej light slim pad kain snowdrop
Pakej 4 Light Mist mengandungi :
4 helai Light Mist

Untuk aliran haid sedikit dan kurang banyak.

OFFER RM100 shj dpd kos sebenar RM112.
JIMAT RM12!
pakej medium maxi pad kain snowdrop
Pakej 4 Medium Dew mengandungi :
4 helai Medium Dew

Untuk aliran haid sederhana hingga banyak.

OFFER RM115 shj dpd kos sebenar RM128.
JIMAT RM13!
pakej maternity pad kain snowdrop
Pakej 4 Maternity mengandungi :
4 helai Maternity

Untuk aliran haid yang sangat banyak atau kegunaan selepas bersalin

OFFER RM144 shj dpd kos sebenar RM160.
JIMAT RM16!
pakej heavy stream overnight pad kain snowdrop
Pakej 4 Heavy Stream mengandungi :
4 helai Heavy Stream

Untuk aliran haid banyak dan selalu menggunakan saiz overnight

OFFER RM129 shj dpd kos sebenar RM144.
JIMAT RM15!
pakej heavy flow pad kain snowdrop
Pakej Heavy mengandungi :
2 helai Medium Dew
2 helai Heavy Stream

Untuk aliran haid banyak

OFFER RM122 shj dpd kos sebenar RM136.
JIMAT RM14!
pakej medium flow pad kain snowdrop
Pakej Medium mengandungi :
2 helai Medium Dew
2 helai Light Mist

Untuk aliran haid sederhana

OFFER RM108 shj dpd kos sebenar RM120.
JIMAT RM12!
pakej pantyliner kain
Pakej 7 Dry Flux mengandungi :
7 helai Dry Flux

Sesuai untuk wanita yang memakai pantyliner hari-hari, wanita hamil atau menghidapi kencing kurang lawas.
Boleh juga dipakai di hujung-hujung haid.

OFFER RM120 shj dpd kos sebenar RM134.
JIMAT RM14!
Masih ragu-ragu nak cuba pad kain?
Adakah soalan-soalan di bawah juga ada di minda anda.. cuba baca dan dapatkan jawapannya.

Apakah Kelebihan Pad Kain Snowdrop Berbanding Jenama Lain?

  • Rekabentuk yang selesa dan mudah dipakai
  • Kombinasi lapisan penyerap yang berkesan
  • Material import ditempah khas & berkualiti tinggi
  • Harga yang lebih berpatutan berbanding harga pasaran yang menggunakan material import
  • Kerja tangan yang berkualiti tinggi dan konsisten
  • Jaminan 1 tahun untuk kualiti produk
  • Pelbagai aneka jenis corak dan warna untuk ekspresi diri anda

Adakah Pad Kain Bersih?

Pad kain jauh lebih bersih dari pad pakai buang, kerana darah haid/nifas tidak melekat dan hilang sepenuhnya apabila dicuci.

Pad pakai buang pula diperbuat daripada kertas kitar semula yang kotor dan boleh mengakibatkan alahan, kegatalan mahupun risiko keputihan apabila dipakai.

Pad Kain Ni Bocor Tak?

Pad kain ada 5 saiz berbeza. Jika anda pakai saiz yang betul untuk jangkamasa yang disyorkan sesuai dengan aliran haid anda, pad kain tidak akan bocor.

Pad kain Snowdrop lebih menyerap daripada pad pakai buang dan juga mempunyai lapisan kalis air untuk mengelakkan kebocoran.

Pastikan tukar apabila penuh sama seperti anda gunakan pad pakai buang sebelum ini.
Jangan lupa Follow Page kami di FB
https://www.facebook.com/ClothPadsLiner/
admin pad kain moden
Follow juga Instagram kami
https://www.instagram.com/clothpadsliner/
Copyright 2017 - PadKainModen.com - All Rights Reserved